Firmele s-au săturat să nu găsească angajați: metodele de recrutare s-au schimbat
În plină criză a forței de muncă, pe aproape toate piețele lumii, angajatorii au decis să schimbe tactica. Metodele de recrutare au fost relaxate, ne arată studiile, în speranța disperată a firmelor de a găsi talente și forță de muncă.
România se află printre statele puternic afectate de criza forței de muncă. Numeroase industrii pierd, anual, zeci de milioane de euro din cauza lipsei de personal, unul dintre cele mai afectate sectoare fiind cel al ospitalității. Angajatorii din HoReCa susțin că, la ei, ar fi nevoie de zeci de mii de angajați, dar cu greu firmele găsesc doritori.
Un studiu recent realizat de Manpower Group arată că 80% dintre angajatorii chestionați se plâng de faptul că nu găsesc personal care să aibă competențele dorite, pentru ocuparea unei anumite poziții în companie.
România are, în acest moment, 280.000 de locuri de muncă neocupate, iar Guvernul tocmai a decis să vina în sprijinul pieței locale a muncii cu angajați din afara țării.
Cum încearcă acum firmele să te convingă să accepți un job
Fenomenul este unul global, arată studiile de specialitate. De exemplu, Statele Unite ale Americii au 10 milioane de locuri de muncă neocupate. La ei, cea mai gravă problemă o regăsim în retail, de unde are loc cel mai mare exod al forței de muncă. Numeroși angajați migrează către alte industrii, unde condițiile de muncă sau de salarizare le sunt mai favorabile.
Astfel stând situația, angajatorii au decis să schimbe metodele de recrutare.
Renunțarea la testarea candidaților pentru depistarea drogurilor este una dintre măsurile de flexibilizare a recrutării pe care multe companii încep să o implementeze.
Tot din dorința de a diminua impactul crizei forței de muncă, alți angajatori de la nivel global au decis să ofere personalului lor posibilitatea plății salariilor pe măsură ce sunt câștigate.
Important de menționat, în acest context, este faptul că majoritatea salariilor sunt plătite săptămânal, de două ori pe lună sau lunar, iar creșterea industriilor cu angajați independenți (precum Uber) a condus la apariția unei noi forme de plată.